Hírek

Tovább szárnyal a magyarországi e-kereskedelem 2011.08.31 Tovább folytatódott 2010-ben az internetes kereskedelem dinamikus bővülése. A teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát, 133 milliárd forintot kitevő webáruházi forgalom 2011-ben tovább bővül, és elérheti a 155-160 milliárd forintot.

A GKIeNET 2011. augusztusban közzétett felmérése szerint kevés olyan gazdasági terület van, aminek fejlődésére a 2008 óta tartó recesszió kedvező hatással volt – az internetes kereskedelem viszont ezek közé tartozik. Bár sok kereskedő cég kényszerként éli meg a fejlesztéseket, a folyamatosan bővülő internetes vásárlói kör mégis kecsegtető növekedési lehetőséget rejt az időben lépők számára.

Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd forintot, 2010-ben pedig meghaladta a 133 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. Az online kiskereskedelmi értékesítésből származó árbevétel 2011-ben 155-160 milliárd forint körül alakulhat, ami ha teljesül, akkor az a teljes kiskereskedelmi forgalom mintegy 2,2 százalékát jelentené. Az értékesítési volumen ezek alapján 2009-ről 2010-re 25 százalékkal emelkedett, és 2011-ben is további 17-20 százalékos bővülés várható.

A bemutatott internetes kiskereskedelmi forgalmi adatok módszertani okokból nem tartalmazzák az aukciós piacterek adatait. Ezek 2010-ben összesen 28-30 mrd Ft-os „forgalmat” bonyolítottak azon termékek értéke alapján, amire licitáltak (az aukciós piacterek árbevételében nem jelentkezik a termékek értéke, csak a közvetítésért kiszámlázott jutalék).

2010-ben a legnagyobb áruházak komolyabb megújulási kényszer nélkül is növelni tudták árbevételüket, így a hagyományos kosaras vásárlást kínáló új belépők szinte kivétel nélkül a legalacsonyabb árbevétel-kategóriába kerültek. Azonban ritmusváltásra kényszeríti az eddig nem sokak által zavartatott nagy szereplőket néhány új piaci szereplő.

Az idei évben korábban nem látott módon növekszik az apróhirdetési, és a tematikus zárt közösséggel rendelkező oldalak népszerűsége. Az új piaci trendekre reagálva a webáruházak 7-8 százaléka 2010-ben már apróhirdetési weboldalakon, 9-10 százaléka pedig aukciós site-okon keresztül is árulta termékeit, illetve reklámozza vállalkozását. Az egyéb online felületek igénybevétele inkább a kisebb boltokra jellemző, utóbbiak leginkább az ár-összehasonlító és közösségi oldalakat, valamint az egyéb online piactereket használják.

A kiskereskedelmi forgalomtól elkülönülten szükséges kezelni az internetes szolgáltatásokat, amelyek közül pl. a turisztikai, biztosítási területek az internetes kereskedelem kezdete óta a legsikeresebb szegmensek közé tartoznak. 2010 végétől viszont a bónuszos/kuponos vásárlás Magyarországon is elkezdett teret hódítani, jellemzően szépségápolással, szórakozással, gasztronómiával, utazással, sporttal, élményekkel, wellnesszel, egészséggel és oktatással kapcsolatos ajánlatokat kínálva. A bónuszként/kuponként értékesített szolgáltatásokból származó online forgalom 2011-ben meg fogja haladni a 2 milliárd Ft-ot, és kijelenthető, hogy a kínált hatalmas kedvezmények olyan internetezőket is online vásárlásra csábítanak, akik korábban féltek ettől.

Magyarországon 2010 utolsó negyedévében a 14 évesnél idősebb lakosság 58 százaléka (4,9 millió fő) rendelkezett internet-hozzáféréssel, melyen belül 53 százalékot tett ki a naponta internetezők aránya, és 10 százalék alá csökkent az internetet egyáltalán nem használók aránya. A 14 éven felüli népesség 14 százaléka (1,2 millió fő) vásárolt már online, vagyis 2010-ben számottevően nőtt azok száma, akik már próbálták az interneten keresztüli vásárlást. A rendszeresen (havonta legalább 1 órát) internetezők 32 százaléka vásárolt már a világhálón.

Forrás: privatbankar.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2018.05.22 Nagyon fontos és sürgős hírlevél teendők a GDPR miatt

Amennyiben a Wawona hírlevélküldőjét használja kattinson ide és tájékozódjon arról, mi a teendő a GDPR-al kapcsolatban.

2018.05.22 Segítünk honlapja GDPR-nak történő megfeleltetésében

2018. május 25-én lép életbe az Unió egész területén egységesen alkalmazandó új adatvédelmi rendelet (GDPR), mely az eddig hatályos adatvédelmi törvényektől nagymértékben eltérő elvárásokat támaszt mindazon vállalkozásokkal szemben, melyek természetes személyek adatait kezelik.

Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:
Ellenőrzés:

Wawona Internet Kft.
Székhely, iroda és postacím:
7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

raklapbudafok.hu reszponzív weboldal

92 A P&P Budafok Kft. honlapja legújabb munkánk. A raklapok között kényelmes válogatást tesz lehetővé asztali gépen és mobil eszközökön egyaránt.

euautokft.hu reszponzív honlap

91 Elkészült a pécsi EU Autó Kft. honlapja, az autókereskedő cég prémium autókkal foglalkozik, az általuk képviselt színvonalhoz igazodik az új weboldal ...

autokolcsonzes.charter.hu reszponzív honlap

90 Korszerű, letisztult reszponzív designnal készült el a pécsi Charter autókölcsönző új honlapja. Az oldal háromnyelvű és több autókategóriát is bemutat...