Hírek

Elszegényíti az internetet a Google 2010.02.18 Konrad Becker médiaelméleti szakember szerint alapvetően hibás a Google keresési algoritmusa, mivel egyszerű embereket, és amatőr tudományos szervezeteket léptet a szakértők helyére.

Konrad Becker többek között az Új Kulturális Technológiák Intézet/t0 igazgatója, a Public Netbase és a World-Information.Org kigondolója. A médiaelméleti szakember, intézetigazgató, zenész az óriáscégek fáradhatatlan bírálója. Már 2008-ban megszervezte a Deep Search Konferenciát, amelynek középpontjában az internetes keresők társadalom-befolyásoló, -irányító szerepe állt.

"A társaság által jelenleg alkalmazott úgynevezett Page Rank-elvű találatmegjelenítés nagyon problémás, továbbá jelentős mértékben hozzájárul az online világ elszegényedéséhez. Ez egy olyan jelenség, ami csak felerősíti az úgynevezett folkonómiát. Ez a fogalom arra utal, hogy egyre gyakrabban lépnek az interneten egyszerű emberek a szakértők és az általuk definiált, hierarchikus kategorizálás helyére. A komoly adatmennyiség miatt ez az amatőr tudományos szervezet mégis komoly szerepet tud játszani a világháló életében" - jelentette ki Konrad Becker.

"Az online keresések közül sok professzionális szinten zajlik. Számos vizsgálat kiderítette, hogy egy tudományos anyag megírása sokaknál Google-kereséssel indul. Azonban ezekből az adatokból nagyon gyorsan lehet következtetni az egyes személyekre is. A Google csupán annak a vágynak, létszükségszerűségnek, de politikai és gazdasági szükségszerűségnek is a tünete, amely arra irányul, hogy rendezni tudjuk az adatainkat." Az online aktivista szerint a helyzet kettős: a felhasználók egyrészt jobb és személyre szabott keresési találatokat akarnak, ugyanakkor ezek a keresési eredmények ezzel párhuzamosan egyre kevésbé ellenőrizhetőek. Ennek oka, hogy az emberek a találatokat gyakran úgy szemlélik, hogy azok csak nekik szólnak, pedig ez koránt sem mondható el minden esetben.

"A Google és más keresők továbbra is azt a mítoszt akarják erősíteni, hogy az internetes kutatás egy szigorúan algoritmikus gépi logikára épülő valami, ami mentes minden befolyásolási lehetőségtől. Időközben viszont tudjuk, hogy mindenki igyekszik belenyúlni a keresési találatokba, komplett csoportok dolgoznak ezeken az ügyeken. Egyes eredmények hirtelen felbukkannak, majd egy idő múlva már teljesen eltűnnek. Richard Rogers, az Amszterdami Egyetem munkatársa vizsgálta ezt a jelenséget és arra az eredményre jutott, hogy teljesen nyilvánvalóan beavatkoznak az online keresési folyamatokba. Egy készüléken legalább meg lehet különböztetni a be- és kimeneti portokat, de az ilyen rendszereknél ez nem lehetséges" - tette hozzá a médiaelméleti szakember.

Becker a Google mellett az Apple-től sincs elragadtatva, mivel úgy vélte: vannak olyan kísérletek, amiknek az a céljuk, hogy az internetet egyfajta pay-per-view jukebox rendszerré változtassák át. Ez sok szolgáltatónak régi álma. Egy vastag kábel a felhasználók otthonaiba, amin a tartalmak érkezhetnek és onnan egy kábel a központokba, amin keresztül az emberek pénze érkezhet. A szakember közölte: nem véletlen, hogy az Apple-t már a katolikus egyházhoz hasonlítják. Ez a hasonlat abból a szempontból mindkét szervezetre igaz, hogy senki sem tudja, hogy mi zajlik a szép felület alatt és egy szép adománnyal mindenki megszabadulhat a bűneitől. A probléma csak az, hogy ezek a multicégek már eltávolodtak az eredeti elképzeléseiktől, hiszen a Google már nem kizárólag kereső, elég csak az Earth, a Maps, a Street View vagy éppen a Buzz szolgáltatásaira gondolni.

S eközben arról sem szabad elfeledkezni, hogy itt már nem csak az általános információkhoz való hozzáférésekről van szó. Sokkal inkább figyelembe kell venni a hivatali adatokhoz, a kutatási eredményekhez vagy éppen a világ kulturális örökségéhez való hozzáféréseket is. Biztosítani kell, hogy ezeket mindenki szabadon elérhesse és ne egyetlen cég vagy szervezet tulajdonát képezzék, vagy az elérhetőségük ne az ő jövőbeli kénye-kedvétől függjön.

Forrás: sg.hu « Vissza a hírekhez

További
Híreink

2018.05.22 Nagyon fontos és sürgős hírlevél teendők a GDPR miatt

Amennyiben a Wawona hírlevélküldőjét használja kattinson ide és tájékozódjon arról, mi a teendő a GDPR-al kapcsolatban.

2018.05.22 Segítünk honlapja GDPR-nak történő megfeleltetésében

2018. május 25-én lép életbe az Unió egész területén egységesen alkalmazandó új adatvédelmi rendelet (GDPR), mely az eddig hatályos adatvédelmi törvényektől nagymértékben eltérő elvárásokat támaszt mindazon vállalkozásokkal szemben, melyek természetes személyek adatait kezelik.

Vegye fel velünk a
Kapcsolatot!

Név:
E-mail:
Telefonszám:
Üzenet:
Ellenőrzés:

Wawona Internet Kft.
Székhely, iroda és postacím:
7621 Pécs, Perczel Miklós u. 35.
Tel./Fax: 06 72 227 718
E-mail küldés

Kiemelt referenciáink

raklapbudafok.hu reszponzív weboldal

92 A P&P Budafok Kft. honlapja legújabb munkánk. A raklapok között kényelmes válogatást tesz lehetővé asztali gépen és mobil eszközökön egyaránt.

euautokft.hu reszponzív honlap

91 Elkészült a pécsi EU Autó Kft. honlapja, az autókereskedő cég prémium autókkal foglalkozik, az általuk képviselt színvonalhoz igazodik az új weboldal ...

autokolcsonzes.charter.hu reszponzív honlap

90 Korszerű, letisztult reszponzív designnal készült el a pécsi Charter autókölcsönző új honlapja. Az oldal háromnyelvű és több autókategóriát is bemutat...